Minyak Herba Saoda
Harga Pos Laju
1 Botol (WM)
RM7.5
RM3
1 Botol (EM)
RM8.5
RM6
5 Botol
RM 30
Percuma
10 Botol
RM 50
Percuma
15 Botol RM 60
Percuma
20 Botol
RM 70
Percuma
40 Botol RM130 Percuma
100 Botol
RM300
Percuma

Monday, May 9, 2011

Herba Saoda penyelamat tika kecemasan

Baru-baru ini saya menerima testimonial melalui ruangan komen dalam blog saya. Orang yang menulisnya ialah  pengguna minyak herba warisan datuk kami ini.

Berikut, saya salin semula ke sini testimonial  untuk informasi.

Terima kasih kepada CuteOven atas perkongsian maklumat ini. Semoga memberi manafaat pada orang lain pula.

-----------------------------------------------

1 Ulasan anda:
CuteOven said...

minggu lepas saya tertumpah air milo panas atas meja lalu menimpa atas peha kanan dn sedikit atas peha kiri juga sedikit kat siku. saya menjerit dn menangis meraung... masuk bilek air cuci kemudian lap lalu saya bubuh minyak Herba Saoda ditempat yg kena air panas yg dah merah menyala dn bengkak dgn membaca bismillah dn selawat...hampir sebotol saya bubuh kerana bila kering saya bubuh lagi...kemudian saya tidor. bangun tidor saya lihat hilang bengkak, merah dn bahang panas. Alhamdulillah...saya memang tidak pernah putus membelinya, bila tinggal 2 botol saya akan order. terima kasih...

March 1, 2011 5:13 PM


Tuesday, May 3, 2011

Bayi menangis waktu maghrib

Kali ini saya salin testimonial seorang pelanggan yang terdapat dalam web asal kami. Barangkali pengalaman beliau dapat membantu sesiapa yang mengalami masalah yang sama:

husband saya bekerja di KL dan kadang2 dah maghrib baru sampai rumah. Bila selalu dia balik time mcm tu...anak kecil saya mesti meragam..menangis...mata pejam sambil menggaru-garu telinga kiri dan kanan....bila mcm tu, saya letak minyak Morhabshi di belakang telinga kiri dan kanan dan juga di kening anak saya...alhamdulillah, terus dia senyap dan tak menggaru lagi...bukan baru sekali jadi macam tu dah byk kali dah...saya selalu jugak sapu ke perut anak kecil saya selepas mandi...alhamdulillah tak ada pulak kembung perut...kalau kena gigit nyamuk atau semut...saya sapu minyak morhabshi saje...kalau terkena percikkan minyak masak panas tu cepat2 sapu minyak herba warisan ini... tak ada melepuh pun...kalau dulu..kena minyak panas aje..terus naik gelembung...saya mesti standby minyak penawar ini satu kat dapur...
Nor Azmah Binti Ab. Aziz - Putrajaya

Mungkin bagi sesetengah orang, bayi menangis malam tidak ada kena mengena dengan makhluk halus. Namun untuk menafikan kehadiran makhluk halus di alam ini sudah tentu bercanggah dengan ayat Al Quran yang menyatakan alam ini tidak sahaja dihuni oleh manusia. 

Jin dan syaitan adalah makhluk yang dijadikan Allah Taala untuk berkongsi alam ini dengan kita.

Namun saya bersetuju bahawa tidak semua kes bayi menangis adalah disebabkan gangguan makhluk halus. Ada banyak faktor lain. Antaranya ialah kembung perut, gatal-gatal, dan sebagainya.

Saya pernah mengalami satu peristiwa yang membuatkan kami sekeluarga panik.

Pada suatu malam saya sekeluarga termasuk kedua mertua berkunjung ke medan ikan bakar di Umbai Melaka. Sementara menanti hdangan disiapkan, saya melayan bayi kami yang baru berumur 9 bulan.

Tidak semena-mena kemudian, anak kami itu menangis dengan kuat. Puas kami pujuk masih tidak mahu diam. Ibu mertua saya mengambil minyak herba warisan keluarga saya ini dan mencalit di beberapa bahagian badan termasuk pada kening dan telinga.

Alhamdulillah, tidak lama kemudian bayi saya itupun diam.

Alhamdulillah. 

Namun esoknya, pengasuh anak kami memberitahu bahawa terdapat kesan gigitan serangga pada kening bayi kami itu.

Rupa-rupanya dia menangis kerana gigitan serangga. Kebetulan ibu mertua saya menyapu tempat gigitan tersebut tanpa sengaja.

Alhamdulillah. Mujur isteri dan ibu mertua saya sentiasa membawa minyak herba ini di dalam beg tangan mereka.






Sunday, April 3, 2011

Herba Saoda: paduan sumber daripada tamadun terhebat

Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Hadithnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain: “Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim).

Dalam riwayat yang lain Nabi Muhammad s.a.w bersabda;” Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati ” (Hadis riwayat Bukhari).

Habbatus Sauda merupakan sejenis tumbuhan yang banyak didapati di kawasan Mediterranean dan di kawasan yang beriklim gurun. Biarpun banyak kajian yang telah dijalankan namun kebanyakannya ditulis menggunakan Bahasa Arab. Justeru pendedahan terhadap dunia antarabangsa agak lewat dilakukan.
Habbatus Sauda digunakan secara tradisional untuk beberapa keadaan seperti untuk menghasilkan kulit muka yang cerah, membantu merawat batuk dan asma, kencing manis, selsema, keguguran rambut, tekanan darah tinggi, masalah untuk tidur, sakit-sakit otot dan sendi, rasa loya dan muntah, mengurangkan kolesterol, merawat batu karang dan sebagainya.


Morhabshi pula merupakan bahan resin berwarna merah keperangan, diambil daripada getah kering pokok Commiphora Myrrha. Tumbuhan ini juga tumbuh di negara Somalia dan bahagian timur Ethiopia. Bahan getah beberapa spesies Commiphora dan Balsamodendron lain turut dikenali sebagai Morhabshi (myrrh), termasuk dari C. erythraea (kadang kala dikenali sebagai Morhabshi Morhabshi India Timur (East Indian myrrh), C. opobalsamum dan Balsamodendronkua.

Ensiklopedia Wikipedia (BM) juga mencatatkan resin Morhabshi telah terkenal sejak zaman Mesir kuno. Myrrh merupakan asas kepada minyak wangi dan incense, dan amat dihargai pada zaman kuno klasik. Nilainya dikatakan melebihi dari emas yang sama berat dengannya. Pada zaman Rom Kuno, myrrh dinilai lima kali ganda berbanding frankincense, walaupun frankincence lebih popular ketika itu. Myrrh dibakar pada pengkuburan Rom Kuno bagi menutup bau yang dihasilkan dari mayat hangus. Diceritakan bahawa Maharaja Nero, iaitu Maharaja Rom telah membakar setahun nilai myrrh pada pengkuburan isterinya yang bernama Poppaea.


Kedua-dua bahan tersohor itu tadi digarap dan diadun dengan lebih 30 herba tempatan (nusantara) dengan perantaraan beberapa jenis minyak telah menghasilkan sejenis ramuan yang ternyata memberi tambahan kebaikan kepada pengguna.

Alhamdulillah, gabungan alam semulajadi dengan ilham daripada Allah Taala sekali lagi memberi manafaat kepada manusia.

Minyak Herba Saoda dinamakan demikian sempena nama isteri pengasas ramuan istimewa ini iaitu Ustaz Haji Abdul Hamid Ahmad, Maahad Derang Kedah.

Semoga Allah Taala mencucuri rahmat kepada kedua-dua nenda kami itu seterusnya menempatkan mereka bersama orang mukmin dan beramal solih.

Minyak Herba Saoda bukanlah formula baru cuma mengalami proses penjenamaan semula (rebranding) serta pembungkusan baru (repackaging) bagi disesuaikan dengan perkembangan teknologi semasa.

Memandangkan perkembangan ICT yang begitu hebat populariti penggunaannya sekarang (dan akan datang) maka kami mengambil inisiatif untuk memasarkannya melalui teknologi canggih ini.

Berdasarkan sejarah penggunaannya yang panjang (lebih 50 tahun), telah banyak pengalaman perubatan berkaitan dikenalpasti.

Kami bahagikan khasiat penggunaan Minyak Herba Saoda ini kepada beberapa bahagian:

Pertama, penyakit luar meliputi kebanyakan sakit kulit seperti kayap, kurap, kudis,bisul, jerawat, barah, dan sebagainya.

Ia termasuk juga sakit gigi, batuk, sakit dada, lelah, sesak nafas dan sebagainya.

Kedua, penyakit sendi dan saraf seperti patah, terseliuh, lenguh, kebas, dan sebagainya.

Ketiga, penyakit dalaman seperti senak, kembung, cirit birit, barah, lumpuh, dan sebagainya.

Keempat, penyakit misteri termasuk sihir, santau, gangguan makhluk halus, gangguan terhadap bayi, tersampuk, dan sebagainya.

Kelima, sebagai satu ikhtiar bagi penyakit yang tidak dapat dikenalpasti seperti terkena buatan orang.

Sebagai makluman, semua catatan berkenaan penyakit di atas adalah seperti yang dikhabarkan dan dicatatkan oleh almarhum nenda kami (Ustaz Haji Abdul Hamid) dan juga pengakuan (testimonial) para pelanggan kami samada secara bertulis mahupun melalui lisan.

Penggunaan minyak Herba Saoda adalah satu ikhtiar kita sebagai manusia manakala yang menyembuhkannya sudah tentulah Allah Taala yang menjadikan kita semua dan seluruh alam ini.
Wallahu’alam.

Team Morhabshi
Noor Azman Aminudin
Khuzaimi Mansur


Monday, March 14, 2011

Herba Saoda serbaguna, bukan minyak biasa

Saya cukup terharu membaca email yang dihantar seorang pengguna Minyak Herba Saoda daripada Belanda.

Subhanallah. Pengalaman yang beliau lalui setelah menggunakan minyak ini membuatkan saya amat bersyukur pada Allah. 

Antara yang diceritakan beliau ialah pengalaman dengan minyak Herba Saoda yang menyelesaikan masalah jerawat batu seorang gadis di Singapura dan masalah seorang kanak-kanak yang rabun matanya.
Sebelum ini Puan Hasnah yang menetap di Belanda itu telah mengutus surat kepada kami (saya dan isteri) menceritakan masalah kebas tangan akibat musim sejuk di sana dan alahan kulit akibat gigitan nyamuk yang beliau hidapi sekian lama telah sembuh setelah menggunakan minyak herba ini. Beliau juga pernah memberitahu kami semasa kunjungan ke Malaysia bahawa sakit pinggang suaminya pulih dengan segera sehingga mereka hamper tidak percaya.

Sebagaimana artikel saya sebelum ini, saya tetap menganggap Minyak Herba Saoda lebih kurang sama sahaja dengan minyak-minyak ubat yang lain. Namun testimoni yang kami terima dari semasa ke semasa membuatkan saya teringat pada pesanan datuk kami dulu bahawa Minyak Herba Saoda BUKAN minyak angin biasa.

Berkali-kali beliau mengingatkan tentang itu. Malah beliau seolah tersinggung jika ada orang yang menyebut Minyak Herba Saoda sebagai ‘minyak angin’.

(Namun Ustaz Hamid bukanlah orang yang mudah tersinggung. Malah beliau tidak suka mempamerkan perubahan emosinya pada orang. Sekiranya beliau ingin menegur atau memperbetulkan kesilapan orang, beliau akan iringkan dengan kata-kata lucu sambil ketawa ringan agar orang berkenaan tidak tersinggung).

Berbalik pada persepsi saya di awal tadi terhadap minyak Herba Saoda. Apabila saya mengatakan Minyak Herba Saoda sama seperti minyak lain, saya maksudkan begini:

Minyak Herba Saoda dijual pada harga biasa sahaja, sama seperti minyak ubat lain. Gunakan-lah untuk penyakit-penyakit biasa yang ringan dan sederhana ringan. Contohnya, mengurut seluruh badan pada setiap malam, merawat sakit kulit, dan luka.
(mengenai luka, seorang teman menceritakan kisah beliau terkena parang dan menyapu minyak Herba Saoda. Doktor yang merawatnya selepas itu terkejut apabila diberitahu luka tersebebut bercantum semula setelah menggunakan minyak ini).

Itulah kegunaan umum untuk semua orang.

Namun jika berlaku sesuatu yang luar biasa seperti sakit gigi di tengah malam, penyakit dalaman yang dianggap bahaya, histeria, bayi menangis tak tentu pasal, kemalangan (luka, terseliuh dll); maka anda tidak perlu membeli ubat yang mahal. Gunakan sahaja Minyak Herba Saoda yang anda miliki.

Itu sebab saya katakan; simpan sebotol di rumah, sebotol di pejabat, dan sebotol lagi di dalam kereta, sebab kita tidak tahu bilakah kita (dan orang berhampiran kita) akan memerlukan.

Wassalam, dan jumpa lagi

Untuk pembelian, gunakan handphone anda, sms ke 010 217 5001. Berikan nama, alamat dan jumlah yang ingin dibeli. Kami menggunakan perkhidmatan Poslaju atau Skynet. Sebagai promosi, anda boleh membyar setelah produk ini selamat tiba di tangan anda.

Tiada deposit, tiada bayaran awal dan tiada sebarang kos penghantaran. Bayar hanya seperti harga yang tertera dalam blog ini.


Saturday, March 12, 2011

Ramuan Dalam Herba Saoda

Apa itu Morhabshi dalam ramuan Herba Saoda?

Menurut Wikipedia: Morhabshi (English: Myrrh) merupakan bahan resin berwarna merah keperangan, diambil daripada getah kering pokok Commiphora Myrrha. Tumbuhan ini juga tumbuh di negara Somalia dan bahagian timur Ethiopia. Bahan getah beberapa spesies Commiphora dan Balsamodendron lain turut dikenali sebagai Morhabshi (myrrh), termasuk dari C. erythraea (kadang kala dikenali sebagai Morhabshi India Timur (East Indian myrrh), C. opobalsamum dan Balsamodendronkua.

Sejarah Penggunaan resin Morhabshi:

Ensiklopedia tersebut juga mencatatkan resin Morhabshi telah terkenal sejak zaman Mesir kuno. Myrrh merupakan asas kepada minyak wangi dan incense, dan amat dihargai pada zaman kuno klasik. Nilainya dikatakan melebihi dari emas yang sama berat dengannya. Pada zaman Rom Kuno, myrrh dinilai lima kali ganda berbanding frankincense, walaupun frankincence lebih popular ketika itu. Myrrh dibakar pada pengkuburan Rom Kuno bagi menutup bau yang dihasilkan dari mayat hangus. Diceritakan bahawa Maharaja Nero, iaitu Maharaja Rom telah membakar setahun nilai myrrh pada pengkuburan isterinya yang bernama Poppaea.

Kajian Antarabangsa Terhadap Morhabshi

Oleh kerana bahan ini begitu unik dan menakjubkan, banyak penyelidikan telah dibuat ke atasnya. Antaranya, penyelidik telah memeriksa bahan individual bagi formula yang digunakan secara tradisional di Kuwait bagi mengurangkan glukos dalam darah bagi pesakit kencing manis. Hasilnya mendapati myrrh & susu getah aloe berkesan meningkatkan ketahanan glukos dalam tikus normal & tikus kencing manis.


Tindakan mencampur getah myrrh bersama cuka pula mampu meningkatkan keupayaannya menyingkirkan sekatan darah beku dan menghilangkan rasa sakit.

Kajian Antarabangsa Terhadap Morhabshi

Oleh kerana bahan ini begitu unik dan menakjubkan, banyak penyelidikan telah dibuat ke atasnya. Antaranya, penyelidik telah memeriksa bahan individual bagi formula yang digunakan secara tradisional di Kuwait bagi mengurangkan glukos dalam darah bagi pesakit kencing manis. Hasilnya mendapati myrrh & susu getah aloe berkesan meningkatkan ketahanan glukos dalam tikus normal & tikus kencing manis.


Tindakan mencampur getah myrrh bersama cuka pula mampu meningkatkan keupayaannya menyingkirkan sekatan darah beku dan menghilangkan rasa sakit.


Wednesday, March 9, 2011

rawat buasir tanpa pembedahan

Seorang teman mengadu tentang buasir. Lalu saya katakan padanya: "sekarang ni orang tak hairan jika kena buasir sebaliknya orang akan hairan pada orang sebaya kita yang tidak kena buasir.

Ya. Dulu, buasir adalah penyakit yang jarang kita dengar. Mungkin juga kerana ia disembunyikan oleh pengidapnya kerana malu. Namun sekarang saya kerap menerima aduan tentang penyakit tersebut.

Buasir selalu dikaitkan dengan makanan pedas namun sebenarnya ia juga boleh disebabkan kerja berat. Selain itu penggunaan bahan perasa dalam makanan yang begitu berleluasa juga dikatakan mengundang risiko buasir.

Itu sebabnya ramai yang mengidap buasir.

Buasir boleh diubati melalui pengambilan ubat klinik samada dimakan atau dimasukkan ke dalam dubur. Jika ia sudah di peringkat teruk, pembedahan akan dilakukan bagi membuang bahagian usus yang rosak.

Walau bagaimanapun kini terdapat pelbagai rawatan alternatif bagi mengubati buasir tanpa dadah atau pembedahan. Salah satunya ialah menggunakan minyak Herba Saoda.

Ada dua cara menggunakan minyak Herba Saoda iaitu dengan menyapu minyak tersebut pada bahagian dubur dan cara kedua ialah meminumnya. Anda boleh menggunakan salah satu daripada kaedah tersebut atau kedua-duanya serentak. Cara kedua lebih berkesan.

Untuk diminum, titiskan 5-7 titis minyak Herba Saoda ke dalam 1/4 cawan air dan diminum 2 kali sehari. Lakukan selama tiga hari dan lihat kesannya. Jika masih belum sembuh (darah masih keluar) dapatkan rawatan lanjut daripada doktor. 

Namun selalunya darah akan berhenti pada hari berikutnya.

Walaupun begitu, teruskan menyapunya pada bahagian dubur sehingga sekurang-kurangnya tiga hari walaupun darah sudah tidak keluar lagi (dua atau tiga kali sehari).

Jangan bimbang kerana minyak Herba Saoda diperbuat daripada herba dan akar kayu 100%. Tiada dadah atau bahan kimia.

Minyak Herba Saoda diperbuat daripada lebih 30 herba dan akar kayu serta dicampur pelbagai minyak yang boleh dimakan termasuk minyak kelapa. Justeru ia memang boleh diminum.

Selain untuk buasir, minyak Herba Saoda boleh digunakan untuk pelbagai penyakit sehingga dikenali sebagai minyak herba serbaguna. 

Dengan harga yang amat berpatutan, anda sekeluarga boleh gunakan untuk pelbagai kegunaan tanpa perlu risaukan tambahan perbelanjaan.

Minyak Herba Saoda memang elok berada dalam simpanan anda kerana ia membantu menyelesaikan masalah kecemasan seperti luka, melecur, senak perut, terseliuh mahupun akibat gangguan makhluk halus seperti hysteria dan sihir (buatan orang).

Semakin banyak anda membeli, semakin rendah harga yang kami tawarkan. Hal ini kerana sebagai pengeluar kami lebih mengutamakan jualan secara borong.

Selamat mencuba.


Sunday, March 6, 2011

Herba Saoda merawat Deabetes atau luka kencing manis

Berikut adalah sms yang saya terima daripada seorang pengguna yang kerap membeli daripada kami dalam jumlah yang banyak untuk dijual kepada keluarga dan rakan-rakan beliau:

"seorg penguna minyak Herba Saoda telah menceritakan kpd sy tentang khasiat minyak ini, di mana dia telah mengalami luka akibat terbakar, yg merisaukan rakan kita ni ialah dia ni pengidap kencing manis, kesan luka ni sememangnya mengambil masa yg lama baru akam sembuh, bila menguna minyak Herba Saoda yg di sarankan oleh seorg rakan yg lain, rakan ni membeli 1 btl dan menyapukan minyak ini kepada lukanya, selama 3 hari menggunakan minyak ini, luka tersebut telah kering sepenuhnya...


sy yg mendgr cerita dr rakan sy merasa benar2 bersyukur brtapa besarnya kurniaan Allah yg menemukan penyembuh yg mujarab ini..."


hashimah ramli - SARAWAK



(Mesej di atas dikirim melalui SMS. Oleh itu pengirimnya terpaksa menulis seringkas yang boleh kerana kekangan ruang dan kos sms. Kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada Puan Hashimah kerana berkongsi maklumat. Walau bagaimanapun kami tidak dapat menyiarkan nombor telefon beliau kecuali anda menghubungi saya secara personal).

Alhamdulillah. Tidak pernah kami sangka bahawa minyak herba yang diadun nenda kami, Dr(H) Ustaz Hj Abdul Hamid Ahmad di Jitra Kedah suatu ketika dulu kini begitu popular di Sarawak. Malah, minyak Herba Saoda juga telah tiba di Holland dan Arab Saudi. Terbaru, kami mendapat pesanan daripada pembeli di Jepun. Sementara itu kami juga mempunyai pelanggan di Singapura dan Brunei.


Mengimbas kembali penyebaran minyak Herba Saoda melalui media internet, ia bermula sekitar tahun 1999. Ketika itu saya baru berjinak-jinak dengan alam cyber melalui sambungan Tmnet dial-up.

Kagum dengan kecanggihan media baru ini, timbul pula keinginan saya untuk turut berkongsi sesuatu di alam maya.

Maka saya pun membina sebuah web dengan menumpang server Geocities.com. (Yahoo.com)

Kini, sedar tidak sedar sudah lebih 12 tahun minyak Herba Saoda dipasarkan melalui internet.

Berbalik pada testimoni yang ditulis Puan Hashimah tadi, jika kita cari informasi mengenai resin Herba Saoda (Myrr) di internet, kita akan temui bahawa kebanyakan kajian antarabangsa berkenaan penggunaan resin morhabshi (Myrr) di seluruh dunia adalah lebih khusus kepada penyakit kencing manis.

Baru-baru ini saya mendapat panggilan telefon dari seorang pengguna di Johor. Beliau memberitahu bahawa minyak Herba Saoda telah menurunkan kandungan gula dalam darahnya.

Alhamdulillah.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi saya 0194402211 (Azman).

Untuk pembelian, sila lihat tatacara membuat tempahan di sisi kanan blog ini. Kami menawarkan penghantaran menggunakan Poslaju atau Skynet secara percuma.

Bukan itu sahaja, malah anda tidak perlu membuat pembeyaran serta merta. Kami membenarkan anda membuat pembayaran selepas produk ini selamat tiba di tangan anda.

Seperkara lagi, sebagai jaminan kepercayaan, jika anda merasakan minyak Herba Saoda ini tidak member sebarang manafaat kepada anda, anda tidak perlu membayarnya dan tidak perlu memulangkan semula kepada kami.

Kami tidak mampu menjamin produk ini berkesan 100% tetapi dalam masa yang sama kami juga tidak mahu menerima pembayaran daripada pengguna yang tidak mendapat sebarang manafaat daripada produk ini.

Kami hanya boleh katakan, selamat mencuba.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More